Scouting Don Bosco Stam

18+

Vrijdag avond 20:00 - 22:00

Afbeelding Scouting Don Bosco

Ben jij 18+, heb je een eigen mening en heb je wel zin in leuke uitstapjes? Word dan lid van de stam en organiseer samen met andere jongeren je eigen kampen en activiteiten. Je kiest toffe uitdagingen waarmee je tijdens je roverscoutsperiode aan de slag gaat. Tegelijkertijd kun je, als je wilt, doorgroeien tot vrijwilliger waarbij je andere scouts begeleidt.

De stamperiode is de laatste periode die een scout als jeugdlid bij Scouting doorbrengt. Vanaf 21 jaar is een scout namelijk geen jeugdlid meer. In deze laatste speltak hebben stam leden geen begeleiding meer en bedenken ze zelf wat ze bij Scouting willen doen. Als stam lid ben je bezig met drie uitdagingen die je zelf kiest. Het gebruik van activiteitengebieden (verzamelingen van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen) zorgt voor variatie in het programma. Je onderneemt enorm veel met je stam, in zowel binnen- als buitenland.