Scouting Don Bosco Stage

Maatschapelijke stage

Maatschappelijke stage houdt in dat jongeren in het voortgezet onderwijs vrijwilligerswerk doen als onderdeel van hun schoolcarrière. Op deze manier leer je jouw directe omgeving op een andere manier kennen en lever je dus eigenlijk al een actieve bijdrage aan de samenleving!

Screenshot

De MAS volgen bij Scouting Don Bosco?

Dat kan! Bij Scouting Don Bosco kun je jouw maatschappelijke stage prima volgen! Je leert bij ons bijzonder veel. Maar wat is er dan zoal te doen bij Don Bosco?

-Werken met 'collega's' in teamverband
-Leiderschapsvaardigheden
-Creatieve vaardigheden voor bijvoorbeeld programma ontwikkeling
-Planvaardigheden
-Presentatievaardigheden
-En ga zo maar door...

Wat krijg je van ons?

Van ons krijg je een prima stageplek waarbij je zowel de uren op de zaterdagochtend als tijdens de vergaderingen mag schrijven. Zo kom je niet alleen snel aan je uren, maar doe je ook nog eens enorm veel verschillende ervaringen op.

Je krijgt een vast aanspreekpunt (een buddy) waarbij je terecht kunt met al jouw vragen. Deze hoeven dus niet per se over Scouting te gaan maar kunnen ook met jouw persoonlijke ontwikkelingen te maken hebben!

Je krijgt van ons geen stagevergoeding in de vorm van geld. Wat je wél krijgt is 100+ blije kinderen die je werkelijk iedere opkomst ontzettend dankbaar zullen zijn. En zeg nou zelf, daar kan toch geen euro tegenop?

Screenshot

Wat vragen wij van jou?

Volle bak inzet! Je moet een aantal keren vroeg je bed uit maar daar krijg je dan ook veel voor terug. Bij Scouting Don Bosco liggen veel kansen, als jij inzet toont dan ligt de wereld aan je voeten!

Intresse of nog meer weten?

Neem gerust contact met ons op of kom een keertje langs op de zaterdagochtend.